fredag den 28. november 2014

En dejlig dag

Det har været en DEJLIG dag med fredagsfix hos Line/Marapytta. Som hjemmegående og med et barn som har behov for meget trygge rammer, så er hverdagen meget simpel og ensartet. Samtidig skal jeg hele tiden omstille mig ift Majas behov, og tankerne kører mere eller mindre konstant i mit hoved om hvordan jeg støtter Maja bedst muligt. Jeg må indrømme at de seneste 4 måneder har været, og stadig er, fyldt med mange bekymringer.
Så en dag bestående af syning under kyndig vejledning fra søde Line, og i godt selskab med en masse hyggesnak - det er simpelthen SKØNT og jeg ved, at det kommer til at give energi den kommende tid. :-D

Jeg havde besluttet at jeg ville sy noget simpelt som jeg kunne blive færdig med. Det blev til en "Trekant" toilettaske og en box/make-up pung. Skønt at starte og afslutte to ting på samme dag. Og jeg fik trænet og lært noget om detaljerne ved lynlåse, hvor især "Trekanten" gav lidt udfordringer. Line har fået nye lynlåse hjem i dejlige farver, og jeg kan godt lide at sætte en flot lynlås af god kvalitet i det jeg syer. 

Lige nu sidder jeg i sofaen sammen med familien, med god mad i maven, og et glas rødvin indenfor rækkevidde... God fredag aften :-D






7 kommentarer:

  1. Hvor er de fine og gennemførte - fin detalje med ens foer, så de matcher uden at være ens.

    Er vild med stoffet på boksmodellen, hvor er det fra?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ps. I forhold til Maja, så ved jeg at du giver alt hvad du kan og lidt til :) men forstår dig godt, man bekymre sig jo altid som mor for sine børn og særligt, når de har ekstra udfordringer at slås med.

      Slet
    2. Stoffet på box'en er fra Liberty og jeg ved ikke hvad den hedder... det er en rest jeg købte for et halvt år siden. Ja, du har ret i at som mor bekymrer man sig.... og jeg prøver at ligge det fra mig, men det er svært, især i de perioder hvor det ikke går så godt... Så det var dejligt med en hel dag hvor jeg kun tænkte på at sy, drikke kaffe og snakke :-D

      Slet
  2. Jamen dem så jeg jo blive til i dag! Tænk jeg forbandt dig selv ikke med en blog som jeg jo ellers læser..... Tak for en hyggelig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor morsomt Julie - ja tak for en hyggelig dag i godt selskab. Dem vil vi gerne have flere af
      :-)

      Slet
  3. De blev så fine! Jeg er også helt høj af det fredagsfix! Så fedt at begynde og afslutte noget samme dag! Og lære en masse nyt! Jeg forstår godt at du har brug for at komme lidt væk fra hverdagen og at tanker om Maja fylder meget. Jeg håber at den nærmeste fremtid bliver bare lidt lettere for Jer alle!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Stine - og ja, det var altså en dejlig dag. Flere af den slags!! :-D Jeg håber du viser dit arbejde frem på bloggen snart - den blev SÅ flot!

      Slet