søndag den 23. november 2014

Jeans - månedens mønster november 2014

Startet i august - afsluttet i november... sådan er det nogle gange :-)

Det har været sjovt og lærerigt (at forsøge) at sy et par rigtige jeans, og desværre er resultatet ikke helt godt, da jeg fik lavet en fejl ved lynlåsen. Den kan ses... og det er ikke muligt at presse den på plads. Jeg opdagede det ikke heeelt undervejs, i hvert fald kom jeg så langt at jeg ikke gad kunne overskue at sprætte op... det skulle jeg jo have gjort!

Det er første gang jeg prøver at sy dobbelte sømme - ved faktisk ikke engang hvad de hedder, er vist på billede nr to.

Bag på lommerne fik vi mulighed for at lege lidt med de mange sømme symaskinen kan sy og Nicolai fik lov at vælge - efter et hav af prøvesyninger.

Det har været svært at få taget bare nogenlunde billeder - der er jo intet rigtigt dagslys tilbage... Og indlægget her, har været klar til at skyde afsted i over en uge, uden at det er lykkedes mig at få taget et billede af drengen i bukserne. Så nu bliver det bare flade billeder. De sidder ellers ret godt på ham og hans lange ben.

Mønstret er fra Titchy Threads og der følger en fin syvejledning med.






2 kommentarer: