onsdag den 3. december 2014

Liva kjole - månedens nye mønster dec

Første forsøg med et af Annas mønstre - en Liva kjole i str 86-92. Alt er let forståeligt og sy forklaring på Annas blog forklarer hvert trin på vejen - som altid :-)

Rigtig sjov at sy, ikke for svær og resultatet er ret godt synes jeg. Eneste tidspunkt jeg var ved at "få varmen" over, var knaphulssyning - men sådan har jeg det altid... Overvejer at anskaffe mig en Kam tang og knapper til fremtidige Laralil kjoler.

Et enkelt godt billede blev det til i det lidt dunkle vejr denne december eftermiddag :-)


4 kommentarer:

  1. Hvor ER den bare fin! Jeg elsker de farver - sådan en kjole vil jeg også lave! Og ja, knaphullerne er det værste. De sidste par kjoler har jeg brugt trykknapper i stedet. Det ser også super fint ud. Kig på Frau Tulpes hjemmeside, hvis du vil anskaffe dig et Kam sæt. De har et startsæt som ikke er voldsomt dyrt,

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anna - ja brun og orange er dejlige sammen. Det er et super godt mønster du har lavet - det er ikke sidste gang jeg finder det frem :-) Og så må jeg have anskaffet mig et Kam sæt - tak for tippet om Frau Tulpe
      Kh
      Mette

      Slet
  2. Hvor er den flot! Og med krave og det hele :-) hvis du skal bruge KAM knapper, så har jeg mange på lager inkl tang :-) sig endelig til. Får vist ikke brugt alle dem...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Stine :-) Jeg skal have fat i Kam sæt på den ene eller anden måde, - skriver lige til dig :-)
      Kh
      Mette

      Slet