torsdag den 4. december 2014

Louisa kjole i babyfløjl og retro

Jeg har længe glædet mig til at sy den her kjole - retrostoffet er så smukt synes jeg. Det er købt hos Anna i hendes shop, engang sidste år. Den lilla babyfløjl er fra Robert Kaufmann.

Jeg har tidligere brugt Louisa mønstret her, denne gang har jeg dog syet i str 3 år. Jeg har været ødsel og foret kjolen med retro stoffet - til dels i mangel af andet godt foer stof, men også fordi jeg synes det er lidt mere gennemført. 
Lynlåsen drillede mig og det irriterer mig, at den ikke bare sidder perfekt - så jeg skal have øvet mig på de der lynlåse... 

Indtil den skal i brug, kommer den til at hænge i mit sy rum og så vil jeg glæde mig over den hver dag.








7 kommentarer:

  1. Hvor er den bare blevet skøn. Jeg er selvfølgelig helt vild med farverne - og retrostoffet:-) Mønsteret har jeg også liggende, men har endnu ikke syet det. Det er simpelthen så fin en kjole, synes jeg.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anna - ja jeg synes jo også det er en skøn sammensætning og retrostoffet er så fint. Jeg kan godt lide de store blomster :-) Mønstret er rigtig fint og jeg vil have prøvet nogle flere Compagnie M mønstre i det nye år. Der er bare altid noget nyt at sy ;-)
      Kh
      Mette

      Slet
  2. Den er virkelig lækker. Fed farvesammensætning og kan godt lide retrostoffet mixet med babyfløjl . God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Liv :-) Det er bare dejligt at få brugt det smukke retrostof i en god sammenhæng :-)
      Håber at du havde en god weekend :-)
      Kh
      Mette

      Slet
  3. Åh Mette - som altid vælter jeg nærmest bagover af begejstring over dine smukke kreationer :-) SKØN kjole og virkelig fine farve- og mønsterkombinationer. Jeg forstår bare godt, at du har den hængede som et kunstværk til glæde og inspiration i dit syværelse. GODT GÅET (eller syet!)! Klem til dig og rigtig god jul, hvis vi ikke 'ses' inden da - tak for alle dine skønne og varme kommentarer i løbet af året <3 Betyder så meget. KH L

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen TAK Lilly - og i lige måde - jeg er også enormt glad for dine dejlige kommentarer her. Vi "ses" snart :-)
      Kh
      Mette

      Slet
  4. Den er virkelig skøn!! Og din lynlås sidder jo perfekt.. jeg MÅ lære at lave det flotte finish på en lynlås, jeg er simpelthen en abe til det :D

    SvarSlet