fredag den 23. januar 2015

Et pusterum

I tirsdags var jeg inde at sy hos Line/Marapytta. Det er simpelthen så hyggeligt at sy hos Line, stemningen er altid god og så er det virkelig lærerigt. Det er et dejligt pusterum at have, kun at tænke på syning 3 timer i træk. I øjeblikket øver jeg mig på at få de usynlige lynlåse til at sidde rigtig flot, Line kan så mange gode tricks, så det skal nok lykkedes for mig.
Nogle gange glemmer jeg dem igen, men heldigvis er Line et meget tålmodigt menneske :-)

Jeg kan ikke huske om jeg har nævnt det, men jeg er igang med at bruge af mit eksisterende stof "lager" Et rigtigt lager er det jo ikke, men jeg må konstatere, at selvom jeg har syet hele efteråret, så svinder det kun langsomt ind. Så noget stof har jeg fået samlet sammen.

Før jul fandt jeg et par meter tykt jersey/uld stof frem, og fik syet en stor raglan bluse en aften hos Line. Den er dejlig til de lidt kolde dage vi har lige nu.


I nakken er syet et lille stofstykke til at gemme overlock sømmen, og Jer som syer eller har syet hos Line, kender den sikkert. Det er jo smart :-)


Hjemme igen, fandt jeg en tyk pink jersey frem og fik syet endnu en raglan, denne gang efter Lane Raglan mønstret. Gik lige en størrelse op, gjorde den lidt længere og klippede rund kant på bagstykket. Farven er formentlig so-last-last-year, men den er bare til hjemme brug, så det går nok :)


3 kommentarer:

  1. Elsker også min tid ved Line. Synes dine sweats er så fine og gennemførte...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er tre timer jeg altdi ser frem til :-) Og tak Gitte :-)

      Slet
  2. Ej hvor skønt - jeg savner virkelig at sy hos Line og håber SÅ meget at få tid til det igen når børnene er lidt større :)

    SvarSlet