søndag den 18. januar 2015

Klar til montering

Så er jeg endelig nået i mål med 140 lapper til Nicolais tæppe. Jeg har glædet mig til, at ligge alle lapperne ud på gulvet og lege med placeringen - det tager tid og helst havde jeg lapperne liggende på gulvet i dagevis, så jeg kunne "summe" over placeringen af hver enkelt lap. Jeg har virkelig set frem til det - men realiteterne er, at vi har to børn løbende og kravlende rundt, så det endte med at blive en eftermiddag og lørdag morgen. Jeg tror nu (og håber) at det blev meget godt...

140 lapper er - i mit hoved - mange lapper og jeg bliver let lidt utålmodig - vil gerne se resultatet og være færdig, cirka halvvejs igennem. En meget formildende omstændighed har dog været det bløde garn, de skønne farver og at mønstret for hver omgang byder på nyt.

Nu ligger der 14 bunker klar til montering - også et arbejde som tager tid, men en dejlig proces efterhånden som tæppet vokser frem mellem hænderne :-)




10 kommentarer:

  1. Fuld af beundring, glæder mig til at se det helt færdige resultat.
    Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karen - det gør jeg også ;-)

      Slet
  2. Wauw! Jeg glæder mig til at se det færdige resultat! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ann-Katrine, ja, det gør jeg også - monteringen tager dog noget tid.. :-)

      Slet
  3. Virkelig flotte farver! Jeg er også spændt på at se det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kate - jeg er også så glad for farverne og den glæde har hjulpet mig igennem ;-)

      Slet
  4. Super lækker farvesammensætning! Det bliver spændende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Stine - ja, det er altid spændende at se det færdigt
      God weekend :-)

      Slet
  5. Wauv hvor ser det skønt ud. Og sikke et kæmpe arbejde! Well done..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte - ja det tager lang tid at hækle et tæppe - men jeg er for eksempel vildt imponeret over Jer som kan strikke en hel sweater! :-)
      Kh
      Mette

      Slet