onsdag den 28. januar 2015

Mit øjemål...

...eller mangel på samme....! blev meget tydeligt for mig igår...

Jeg var igang med at tegne Jacob mønstret i en størrelse 128 til Nicolais fastelavnskostume, og da jeg stod med linealen i hånden, kom jeg til at tænke på, at det havde undret mig lidt, at bukserne til sidste års fastelavnskostume, var lige det mindste (dengang str 122). Og ganske rigtigt - eller - faktisk jo forkert.... Jeg fjols har ikke sikret at "måleboksen" var korrekt - har nok bare brugt mit ret upræcise øjemål.


Sjovt nok har jeg også undret mig over at Louisa kjolen, som jeg har syet her og her, er lidt stor.....
Og JO - den stemmer naturligvis heller ikke...

Skaden er jo ikke stor, men jeg tænker at næste gang så snupper jeg lige den lineal... ;-)



5 kommentarer:

  1. Uha, ja der har jeg også været, syntes at det passede meget godt,men så manglede der lige lidt. God sylyst!

    SvarSlet
  2. Øv en irriterende smutter... men godt du opdagede det!!

    SvarSlet
  3. Jeg så stået i den situation med Louisa kjolen at jeg har målt boksen, set at det ikke stemte overens, men så tænkt; Det kan ikke passe. Men så længe det er til den store side, er den nemmere at redde. Godt du opdagede det ift. fastelavnskostumet, så du kan korrigere for det.

    SvarSlet
  4. Tak for reminderen! Den tror jeg også jeg ville ryge i igen og igen og blive sur på mønsteret over at det var dårligt, og så var det i virkeligheden mig selv, der var for sjusket :D

    SvarSlet