fredag den 30. januar 2015

Stribet raglan

Jeg har syet en raglan igen-igen. Denne gang er jeg gået endnu et nummer op i størrelsen (L) for at få en oversize sweatshirt. Det fungerer fint, selvom den er lidt stor i ærmerne og armhulen. Der er ingen rib i ærmerne, mest af alt fordi jeg ingen matchende rib havde, og jeg synes ikke der var nok elasticitet i stoffet til, at jeg ville bruge den til ærme rib - de bliver hurtigt løse, er min erfaring fra tidligere.

Nederst endte jeg dog med at lave en kant, da den blev lige det korteste - den skulle også være oversize i længden og komme helt ned om rumpen ;)
Det fungerer fint synes jeg og er allerede glad for min nye oversize sweatshirt.

Den er allerede lidt krøllet da jeg har haft den på hele dagen og I får lige et par billeder med telefon-i-munden... Det bliver vist aldrig mit glansnummer, det med at tage billeder af mig selv ;)

Stoffet er fra stofdepotet





10 kommentarer:

  1. Den er super skøn - jeg er helt vild med stoffet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nicoline :-) Stoffet er skønt og der er vist stadig lidt :-)
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
  2. Hvor er den bare lækker! Hvilket mønster bruger du?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Bodil. Mønstret er Lane Raglan som jeg har brugt flere gange, i både S, M og denne gang L - afhængig af stof og formål :-)
      http://www.heyjunehandmade.com/lane-raglan.html
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
  3. Lækkert, elsker den ekstra længde!

    - Anne

    SvarSlet
  4. Wauw, den er virkelig fin denne her! Får du stadig brugt den?

    SvarSlet
    Svar
    1. Desværre nej - efter at den var vasket nogle gange - måske 10 - blev den virkelig kedelig at se på... Ret ærgerligt, så den er givet videre til genbrug (Røde Kors) som så må vurdere hvor og hvordan de vil bruge den.

      Slet