mandag den 16. februar 2015

En hæklet gave

En kær veninde havde fødselsdag i januar og ja, jeg er sent på den med gaven - men hun er heldigvis typen for hvem det ikke så vigtigt, at gaven falder præcis på datoen, når bare den kommer fra hjertet :-)

Tanken er, at det skal være sådan et 3-gange-rundt-om-halsen halstørklæde.

Garnet er Rasmillas yndlingsgarn, i farverne Grå, Indigo og Kongeblå. Jeg har snuppet mønstret fra Yarnfreaks babytæppe (som jeg efterhånden har hæklet tre gange, her, her og her).

Der er hæklet 3 x bølger, jeg vender med 2 lb og valgte at tage et ekstra sving med nålen på puff stiches, så der er 9 gange tråd i stedet for 7. På den måde kom puff'en til at fylde lidt mere. Hæklenål nr 3.

Der er 50 rækker med puff stiches i hver farve, så hvis vi tæller fastmaskerækkerne med består tørklædet af i alt 300 rækker og 1150 m garn. Det måler 225 cm i længden og ca 19 cm i bredden.








2 kommentarer:

  1. Hvem ville ikke blive glad for så smukt et tørklæde om det så kom i april :) din veninde er heldig at have dig som veninde ;)

    Smukke farver sammen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karina Viki for en dejlig kommentar - jeg har ikke afleveret gaven endnu, men glæder mig til det :-)

      Slet