onsdag den 18. februar 2015

En kjole til mig

Jeg har længe haft et ønske om at få syet mere tøj til mig selv - lidt er det blevet til, men ikke så meget som jeg egentlig gerne ville. Det vil jeg forsøge at ændre på her i foråret. Min garderobe trænger i den grad til nyt og en af de ting jeg gerne vil have mere af, er kjoler.

Første forsøg er denne kjole fra en af de japanske sy bøger. Kjolen er ikke færdig endnu, men her er lidt billeder af processen undervejs. På torsdag tager jeg den med ind til Line, for evt at rette den lidt til og sy lynlåsen i.




Foreløbig tilfreds med resultatet :-) Og joh... spejlet trænger til en rengøring, men jeg valgte at sy i stedet for :)


12 kommentarer:

  1. Wow, den ser virkelig smuk ud, Mette - jeg glæder mig meget til at se det færdige resultat :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nicoline - skal nok vise den frem så snart den er færdig :-)

      Slet
  2. Ja hold da op den ser godt ud. Jeg har aldrig tænkt over at man også kunne sy flotte japanske kjoler til sig selv. Glæder mig til at se mere :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Jeg har gået lidt rundt om den noget tid, men den var ikke svær. Betyder nok også noget at stoffet var godt at arbejde med :-)

      Slet
  3. God prioritering ;-) Den er virkelig skøn! Hvilken bog er den fra? God fornøjelse ved Line :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er som regel min prioritering ;-) Jeg skal nok vise bogen frem - der er så mange skønne modeller i den - og tak :-)

      Slet
  4. Nøj, hvor er den flot!! :)

    SvarSlet
  5. WOW! Hvor smukt - og spændende at følge dig projekt under vejs :-) Jeg er også monster-dårlig til at få syet til mig selv; har haft nederdele-projekt på to-do-listen i årevis nu (host, host!)...mon ikke jeg snart får det prioriteret?!

    Fedt at du nedprioriterer rengøringen frem for syning - du har før nævnt noget med de der overspringshandlinger til mig; det er faktisk ganske inspirerende, Mette-dame :-)))) KH L

    SvarSlet
    Svar
    1. DIT projekt, skulle der have stået...jeg har altså ikke brillerne på lige nu. De ligger ved siden af tasteturet (og så tænker jeg lige: hvad godt gør de der??!!! OMG, kan du mærke, at hjernen stadig er små-diffus på kvinden her?!!!)

      Slet
    2. Ha-ha Lilly - du har altså de bedste kommentarer :-D
      Jeg synes det er lidt svært at finde gode mønstre, men altså de japanske fungerer godt. Har du set at Compagnie M har en nederdel til voksne?
      Rengøring sker først når der virkelig er behov - ellers kunne jeg jo rende rundt og gøre rent hele tiden, nu jeg går hjemme, og det gider jeg simpelthen ikke. Mht overspringshandlinger, så bruger jeg telefonen til FB, bloglovin, Instagram - der er materiale til en hel dags overspringshandlinger.... :-D
      Nej, faktisk har jeg lavet en regel for mig selv om ikke at sidde med næsen nede i den telefon når børnene er til stede (så derfor tager jeg den med på toilettet indimellem ;-)

      Håber at du har det godt Lilly og at hverdagen former sig for dig

      Kh
      Mette

      Slet
  6. Hvor er den flot. Super lækker farve, den klæder dig godt, og den kan jo dresses op og ned at efter situationen. Jeg er også igang med et projekt, som hedder ryd op i klædeskabet og find ind til kernen - og derudfra udbyg garderoben, hertil tænker jeg også flere ting syet/strikket fra egen hånd. Jeg er vist inspireret af Tini Owilds bog 'Fra ok til lækker'. dejligt at du kan få den rettet til hos Line.
    Kh.
    Karen

    SvarSlet