tirsdag den 10. februar 2015

Mit syhjørne

Gennem det seneste års tid har jeg langsomt men sikkert indtaget en større og større del, af det som engang var vores kontor. Det fungerede aldrig rigtig som kontor og blev brugt til at stille/ligge/stable de ting vi ikke lige vidste hvor skulle være.... Døren var altid lukket ind til det rum.
Undervejs i den ret grundige oprydning jeg tidligere har skrevet lidt om, er der efterhånden dukket et syhjørne op. Det betyder at symaskiner og stofbunker er rykket ud af stuen, hvilket også hjalp på helhedsindtrykket der...

Selvom jeg har haft syhjørnet i noget tid, så har det kun langsomt taget form. Efter at et skab blev ryddet og flyttet ind på Nicolais værelse, blev der plads til strygebrættet og en del mere luft. På et tidspunkt kom et par hylder op, og et par lamper som længe har ventet på at komme videre eller blive taget i brug, giver nu et godt arbejdslys.

Bordet har min afdøde farfar selv lavet - han var snedker - og selvom det er lidt for lille, så nænner jeg ikke at lade det kassere. På et tidspunkt havde jeg overlockeren stående på gulvet og flyttede den kun op, når jeg skulle bruge den - men det fungerede ikke så godt. Og da jeg fik hylder op - og endnu en omgang oprydning - besluttede jeg at prøve med begge maskiner på bordet. Pladsen er trang, men det går fint (især når jeg holder lidt orden...)

Før jul fandt Nicolai en gren i haven og på den hænger nu bluser og kjoler som Maja forhåbenligt skal bruge de næste par somre.

Jeg har længe arbejdet på at komme til bunds i to-do bunkerne, og det er endelig ved at lykkedes. Ikke helt, men nok til at jeg synes det var rydeligt nok til at tage billeder ;-) Jeg har lige nu kun 3 igangværende projekter liggende - altså udover de 3 som jeg har klippet den seneste uge. Så helt i bund er jeg ikke, men nok til at der er energi til nye sy projekter.

Hvordan mon dit syhjørne ser ud?





9 kommentarer:

  1. Hold da op, du er heldig sådan at have dit eget syrum. Jeg bruger stuen, tror manden til tider er lidt træt af rodet.

    SvarSlet
  2. Hvor er det sjovt at se dit syrum, og hvor er det dog fint. Jeg bruger stuen. Og for det ikke skal være løgn, så forvandles stuen til soveværelse om aftenen. Så når Hilde sover, slæber jeg maskinerne ud i køkkenet. Og det slår aldrig fejl at jeg glemmer noget i stuen. Strygebrættet er et mindre et, og det kan stå på køkkenbordet, når der er ryddeligt, derfor får jeg ikke altid strøget ;-) Sjovt, jeg har faktisk også tænkt på at hænge en gren op som bøjlestang til Hildes kjoler. Jeg har bare ikke helt fundet ud af hvor den kan hænge endnu. Min mand synes uden tvivl at min hoppy har indtaget en god bid af lejligheden, men han holder ud :-)

    SvarSlet
  3. Sikke dog et dejligt rum du har - og skønt med alt lyset fra vinduerne. Jeg har netop fået et syværelse efter en ombygning i efteråret og sikke dog en forskel det gør, i forhold til produktiviteten! Det er så meget nemmere liige at sy en halv time end hvis man skal finde alt frem fra skufferne hver gang.

    SvarSlet
  4. Hvilket dejligt rum du har fået dig Mette :) Jeg syer i stuen, vi har en udbygning på stuen, der virker som et rum i rummet, der har jeg den ene halvdel til mit univers, så skal ikke fimde det hele frem fra gang til gang :)
    Og forstår dig fuldt ud med bordet, med den historie ville jeg heller aldrig skille mig af med det ;)

    SvarSlet
  5. Det er bare det bedste med et syrum ;-) Lige nu har jeg helt mit eget kreaværelse. Ihvertfald det næste års tid - indtil frøet i maven skal have sit eget værelse. Så må jeg afgive det og flytte ind i karlekammerskabet i køkkenet med alle mine ting. Jeg kan vist godt begynde oprydningen nu!

    SvarSlet
  6. Tak for Jeres kommentarer - hvor er det sjovt at læse, og jeg tænker at uanset omgivelserne, selv i køkkenet (Go Kate! :) så finder vi pladsen til at sy! Dejligt, selvom det roder :-)

    SvarSlet
  7. Hej Mette
    Sikke en dejlig ting at få ud af en grundig ud-rydning: et syrum :-) Det ser hyggeligt ud. Jeg syr ikke, jeg fik bare lyst til at sige til dig, at jeg har lagt mærke til dig i kommentar-felterne rundt omkring. Jeg synes, at du skriver søde og opmuntrende kommentarer. Det ville jeg bare lige sige til dig :-)

    KH fra Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke en dejlig kommentar at læse Lisbet - tusind tak, den blev jeg glad for og vil huske :-)))

      Slet
  8. Det ser virkelig hyggeligt ud! Ville sådan ønske vi havde et ekstra rum... :-)

    SvarSlet