torsdag den 5. februar 2015

Sommer Liva

Efter at jeg syede den første Liva kjole, fandt jeg alt mit jersey stof frem, og klippede til en hel lille flok kjoler. Heldigvis har jeg en del rester og også et par større stykker jersey liggende, så jeg havde en lille fest med at klippe og sy :-)

Jeg synes det er et dejligt mønster med mange muligheder for forskellige farvesammensætninger, og så er det jo fedt at have et lille lager af jersey at tage fra.

Lige nu venter jeg på at posten kommer med endnu en ladning KAM knapper - jeg fandt et par farver mere som jeg måtte eje.

Den første Liva kjole med KAM knapper er denne sommer kjole i str 98-104. Jeg havde en lille rest af jersey fødselsdagsstoffet (jeg kan ikke huske om det er fra Lillestoff...?), og da der ikke var nok stof til ærmerne, blev det en sommermodel.

KAM knapperne var nemme at sætte i og fungerer godt, selvom de sidder lidt stramt/er lidt stramme af åbne. Hvad er mon din erfaring med KAM knapper?

Farven på billederne fremstår ret skarpt - nederdelen er alm orange, ikke neon, som det måske ser ud til.





4 kommentarer:

  1. Den er godt nok fin! Min erfaring er også at knapperne er stramme. Det er nødvendigt at stoffet det skal sidde på er stivet af med vliseline, at det ikke er for tykt lag de skal sidde i (jeg har f.eks. haft problemer med at sætte dem på ribkant i benåbningen på heldragt) og så er det vigtigt at knapperne er trykket rigtig godt sammen med tangen. Jeg har set at man nu også kan få lignende plastikknapper fra PRYM, mon de har de samme problemer?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Stine :-) Ja jeg tænker også at der må vlieseline på den næste jeg syer. Og jeg kan godt forestille mig at en benåbning med ribkant kan være svær. Men jeg synes de er lette at sætte i, og det er bestemt et plus :-D Jeg kender ikke til PRYM knapperne, men ved at de findes. Tak for dine input og rigtig god weekend :-)
      Kh
      Mette

      Slet
  2. Hvor skønt at kunne lave så lækker en kjole af rester :-) Jeg har kigget en del på KAM knapperne, men har endnu ingen erfaring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er dejligt at kunne bruge det jeg synes var en lille rest, til en dejlig sommerkjole :-)

      Slet