torsdag den 26. marts 2015

Endnu en kjole til mig

Har syet endnu en kjole efter det her mønster, denne gang i en ret fast bomuld - og det kan, som ventet, godt mærkes.

Den er ikke helt så blød at have på som den grå, men tror nu nok at jeg skal få den brugt. Det er Amy Butler stof, indkøbt i USA.

Jeg har aldrig været begejstret for at gå i kjole, men i år skal det have en chance :-)



Drømmer om at kunne strikke mig sådan en her, tænker den ville være skøn til kjolerne, en sommeraften i Danmark

9 kommentarer:

  1. Sikke da en smuksak af en kjole. Den håber jeg du bliver rigtig glad for :-) Det er skønt at have et mønster der er fuldstændig tilpasset :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Line :-) Ja det er nemlig virkelig skønt at have fundet et kjolemønster jeg kan lide og som er tilrettet mig. Men også lidt interessant hvordan to forskellige stoffer giver to kjoler som alligevel føles ret forskellige at have på. Jeg har endnu meget at lære om stofindkøb..:-)

      Slet
  2. Hvor er den fantastisk! Jeg er helt vild med farverne :)

    Jeg har fået "kærlighed ved første sting" af manden, så håber mit friår fra studiet bliver året hvor jeg får syet noget mere til mig selv :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karina Viki :-) Jeg har også bladret i "Kærlighed ved første sting" i boghandlen, den ser virkelig fin ud, med mange gode mønstre. Glæder mig til at se hvad du får syet.

      Slet
  3. Den er såååå flot!! :) sjovt, du nævner det med stofvalg

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan mærke, at det også er noget svært noget her. Min hjerne skal virkelig arbejde for at forestille mig det hele. Forhåbentlig bliver det nemmere og mere intuitivt med øvelsen! :)

      Slet
    2. Jeg er helt sikker på at det bliver lettere med øvelsen, at se det for sig. Det jeg også synes kan være svært, især når jeg køber stof på nettet, er at gennemskue hvor tykt/tyndt det er. Der skal nok også bare noget mere erfaring til :-)
      Tak for din kommentar Dorte :-)

      Slet
  4. Hold da lige op, Mette-dame!!! Du bliver ved og ved med at dupere mig -->
    R
    E
    S
    P
    E
    K
    T

    !

    Hvor er den bare lækker!! Og sikker noget lækkert stof - selvom jeg godt kan forestille mig, at det ikke er heeeelt så 'fleksibelt' at have på! :-) Og mon ikke du med dit talent sagtens kan strikke sådan en sag af en cardigan?! ;-) God påske til dig og dine. KH Lilly

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for en glad kommentar fra dig Lilly - igen :-)) Jeg håber måske at den bliver "gået til"..... hmmm, det er nok lidt meget at forvente ;-)
      Jeg sukker stadig over cardiganen, synes simpelthen den er så fin. Men jeg er nybegynder strikker, og jeg er ikke klar til den udfordring endnu
      Rigtig god påske til dig og familien Lilly :-)
      Kh
      Mette

      Slet