mandag den 13. april 2015

Serie anbefaling - The Honourable Woman

Sidst på aftenen dejser jeg som regel om kuld i sofaen med hækle- eller strikketøjet i skødet, og fjernbetjeningen indenfor rækkevidde. Meget ofte er det en serie på en web tjeneste jeg ser. Kender du det? :)

For nylig opdagede jeg at DR2 nu viser serien "The Honourable Woman" som jeg så på HBO Nordic i vinters. Og den kan varmt anbefales.

DR2 viser den onsdag aften kl 21.00 med titel: "En kvinde i skudlinien"
Første afsnit blev vist den 8. april, men du kan nå at se det her: https://www.dr.dk/tv/se/en-kvinde-i-skudlinjen/en-kvinde-i-skudlinjen-1-5

Det er en rørende og enormt spændende fortælling om en engelsk-israelsk kvindes arbejde for forsoning i mellemøsten. Der er kærlighed, politik, vanvid, sårbarhed, familiedrama, magt, spænding, spioner og hele tiden tager historien en ny drejning. Jeg ELSKER den slags film/serier. Musikken underbygger fortællingen på fornemmeste vis.

Jeg var solgt og mistede nattesøvn i vinters, fordi jeg havde så svært ved at stoppe (det er jo både det helt fantastiske og virkelig svære ved den slags web tjenester..) og jeg sidder med sikkerhed klar ved skærmen onsdag aften kl 21.00, med strikketøjet i skødet.







2 kommentarer:

  1. Lækkert strikketøj - og tak for tip! Vores tv er nu netop indstillet til at stille over på DR2 kl.21.

    SvarSlet
  2. Tak for anbefalingen! Der er altid plads til mere strikkevenligt tv. :)

    SvarSlet