mandag den 8. juni 2015

Genbrugstøj

Så fandt jeg endelig noget genbrugstøj...
Jeg har længe kigget i vores lokale genbrugsbutik og havde efterhånden opgivet, fordi jeg bare ALDRIG fandt noget, jeg synes var interessant - eller som havde potentialet til at blive interessant.

Heldigvis findes der bloggere som projecthandmade, som husker mig på fordelene ved genbrugstøj og som kan få mig til at tænke: det skal have et forsøg mere.... :-)

Og da der åbnede en ret stor genbrugsbutik på vores lokale butikstorv for en uge siden, var jeg inde og kigge dagen efter. Uden de store forventninger, men jeg var heldig og kom hjem med to styk tøj. I lørdags var jeg så i en nærliggende by, hvor jeg brugte 7 minutter i en genbrugsbutik, og fandt endnu en kjole og en jakke.


En "læder" jakke fra Only til 110 kr
En blå skjortebluse i blød bomuld med små hjerter, til 35 kr, fra Soaked in Luxary
En silkekjole til bare 75 kr fra Rützou (der var jeg heldig!)
En hørkjole til 85 kr
4 stykker tøj til den fine sum af 305 kr - og så befinder det sig endda indenfor den farveskala jeg definerede her (nok mest held... :).


Skjorteblusen er str XS, hvilket normalt ikke er min størrelse (!) - men den passer, dog kan jeg ikke knappe de 3/4 lange ærmer (mine fede arme..) Derfor bliver den nok forvandlet til en kort ærmet skjortebluse, inden længe.

Til hørkjolen skal jeg på udkig efter nogle andre knapper - udfordringen bliver nok at de skal være ret store. Jeg tænker at det bliver stofknapper eller træknapper..

Når jeg ovenfor skriver "læder", så er det fordi at det selvfølgelig ikke er ægte læder, og det vidste jeg jo godt et eller andet sted i baghovedet, men men..... Jakken er et impulskøb - jeg havde 4 minutter før parkeringen udløb, så det gik lidt stærkt (og jeg har længe gerne villet have en læder jakke - det blev så en "læder" jakke...). Jakken er lavet af PU og jeg skal have dykket ned i hvad det præcis er - en hurtig søgning antyder at det er et biprodukt af læder tilført polyurethane - hvad det så end er.

Hvis jeg beslutter ikke at beholde den, afleverer jeg den i genbrugsbutikken, som får lov endnu engang at tjene penge til et godt formål. Det har jeg det helt fint med.

Der er meget at lære når man begynder at interessere sig for hvor produkterne kommer fra og hvad de består af :)




2 kommentarer:

  1. Skønne stykker tøj Mette, det er godt nok også lang tid siden jeg har fundet noget spændende i genneren, måske jeg sku suse forbi i dag...

    SvarSlet
  2. Det ser alt sammen rigtig fint ud - særligt silkekjolen er da et lækkert kup :)

    SvarSlet