fredag den 24. juli 2015

Sommertøj

Jeg har stadig en del retro sengetøj i mit stof lager og det fungerer rigtig fint til sommer bukser til Maja. Jeg har fået syet 3-4 par bukser de seneste måneder, efter dette mønster.





Min mor har været så sød at strikke en bomuldscardigan, som tilfældigvis passer rigtig fint sammen med et par af bukserne. Her en lille billedserie fra haven i formiddags







Jeg har også syet en sommerhat, efter Elsebeth Gynthers mønster: Hjelm med øreklapper. 

Måske ikke en typisk sommerhat (hvor er sommeren også henne...?) - men for Maja er denne type hat rigtig god, både når det blæser, men også når hun bare har behov for at kunne afskærme lidt for omverdenen. 

Jeg har taget lidt af mønstret både i nakken og på klapperne, så de er knap så store, som det originale mønster. 

Stof og foer passer til Asger jakken, jeg har syet hos Marapytta.



4 kommentarer:

  1. Åh Mette altså! Sidder her endnu engang og bliver helt rørt over at se Maja gå på dine fine billeder, ved jo hvilken 'kamp' det har værer at nå dertil og hvor ser hun bare glad og lykkelig ud :) især ligger jeg mærke til hendes bare tæer - fantastisk hun kan magte stimuleringen fra græsset når man tænker på hun slet ikke magtede berøring på fødderne før :) jeg bliver bare så glad på jeres vegne og sproget som du nævnte i det tidligere indlæg, skal helt sikkert også nok komme - Magne begyndte også først at bruge ord ved 3 års alderen i modsætning til Luna der ævlede løs som 2 årig :D

    Skønne bukser du har syet og sød trøje din mor har strikket :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er fantastisk! Tak for din kommentar Karina Viki - den gør mig meget glad :-)))

      Slet
  2. Skønne bukser! Jeg tror, jeg vil se nærmere på det EG mønster - det ser ud til at have en rigtig fin pasform.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  3. Ja absolut skønne bukser og billeder

    SvarSlet