lørdag den 1. august 2015

Morris blazer

Så fik jeg endelig taget billeder af Morris blazeren. Den er syet i mørke blå økologisk sweat.

Jeg så mønstret på Instagram og var straks begejstret - men også lidt tøvende, fordi jeg ikke har haft en blazer jakke på i mange år, og det er ikke en del af min hverdag lige nu. Men den er allerede brugt meget - den er enormt behagelig at have på og "upgrader" min ellers ret afslappede garderobe lidt :)

Den er syet i str 10, og da den er i stretch stof giver den sig selvfølgelig lidt. En str 8 ville sikkert også have fungeret fint i stretch stof, tror jeg.






Jeg tænker at sy endnu en Morris blazer til efteråret, i mere fast stof og måske en lidt længere model, inspireret af hende her.


10 kommentarer:

  1. Den er bare SÅ god til dig :) hold op den er flot :) og så fedt at få syet noget man får brugt - jeg drømmer også om en blazer men har ikke fundet det perfekte mønster endnu :) og ja, selvom du ikke skal ud på arbejde, så er det altid lækkert at føle sig velklædt -og der er en bblazer helt perfekt ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er nemlig enormt dejligt når alle anstrengelserne resulterer i noget brugbart :-) Og jeg trænger til at føle mig lidt velklædt :-D
      Man kan jo forlænge den her, så du linket nederst i indlægget. Jeg synes den ser ret flot ud i den længere model også :-)

      Slet
  2. Den er så fed og den klæder dig virkelig godt :-)

    SvarSlet
  3. Eiii hvor er den blevet flot :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maria :-)
      Jeg kom lige til at søge efter stof endnu en.... men jeg har jo bare alt for mange andre sy projekter igang allerede... :-)

      Slet
  4. Hold nu lige maude, hvor den klæder dig, Mette - kæft den er smart og rap på en totalt fed måde! :-)
    Dejligt den tilmed er behageligt at have på - ser frem til at se en evt. længere model, når du engang får den igennem maskinen også :-) KH L

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lilly - jeg syede faktisk endnu en i fredags... den er også skøn... :-)

      Slet