fredag den 14. august 2015

The Refashioners 2015

I dag fandt jeg lidt tilfældigt et blog initiativ som er startet af Portia med bloggen Makery - The Refasioners 2015. Deltagerne er bloggere fra hele verden, som hver især modtager et stykke tøj og opgaven er at give det nyt liv ved at sy det om. Kreativitet og bæredygtighed, i skøn forening.

Her bliver konceptet og bloggerne introduceret
Her er oversigt over indlæggene fra 2013

Indlæggene fra 2015 er ikke lavet som oversigt endnu, så de ligger bare under hinanden på Makery.  Det er nogle enormt seje bloggere og deres bud er til stor inspiration, synes jeg. Og mange viser processen frem, hvilket er en stor hjælp, hvis man selv har lyst til at prøve :-)

Ofte er udfordringen ved at købe genbrug, at gennemskue præcis hvad og hvordan tøjet kan ændres, hvis det ikke kun handler om at sy lidt ind eller forkorte lidt. Jeg synes The Refasioners giver nogle fantastisk kreative bud.
Mon du finder det inspirerende?

PS Og så har jeg kæmpe respekt for bloggere som starter sådanne initiativer op, det må være et kæmpe arbejde.

2 kommentarer:

  1. Tak! Det skal jeg da klart ind og lure på, lyder vildt spændende og ja, jeg synes også det er så svært - var i en genbrugsbutik den anden dag og fand flere ting der måske kunne have været oplagte, hvis bare jeg vidste hvordan jeg kunne tilpasse dem ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt hvis du kan bruge det :-)

      Slet