søndag den 20. september 2015

Drenge sweats (to-do, ta-daaaa)

De seneste to sy torsdage hos Line, har jeg syet Klavs str 130 til Nicolai. Med hætte og selv-designede lommer, naturligvis med hjælp fra Line :)

Den første er syet i økologisk Denim Look College fra finske Nosh, i farverne Dark Petrol og Yellow. Stoffet er lidt fastere end Cotton Elastane Sweatshirting, som jeg indtil nu har benyttet fra Nosh. Det fungerer rigtig fint til formålet. Denne cardigan er syet 2 cm længere end Klavs mønstret i str 130, og det passer rigtig fint, synes jeg. Her er lommerne halvrunde, for at prøve det, og fordi de firkantede blev lidt store, synes jeg (jeg syede den på de nederste billeder, først)




Den blå/petroleum syede jeg først og den er syet i Cotton Elastane Sweatshirting, som jeg efterhånden har syet en del i. Økologisk, dejlig blødt og det holder både farve og form. Her lavede jeg modellen 4 cm længere end mønstret (str 130), og det er nok lige det længste. Han har nu ikke selv bemærket det - og så er der plads til at vokse. 



Han er rigtig glad for dem, og de har begge været i brug lige siden de blev færdige. Han elsker hættetrøjer :)


16 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak Dorte :-) Vi er også godt tilfredse, både mor og søn ;-)

      Slet
  2. Hvor er de flotte. Jeg har også netop syet en hættetrøje til min store søn. Han har allerede bestilt en mere, og der tror jeg da jeg skal prøve det med de runde lommer. det ser rigtig godt ud.

    Kh. Linette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Linette :-) Det er bare skønt når de gerne vil gå i det, og ligefrem bestiller mere :-)

      Slet
  3. De er super seje med blokfarver :-) Der er heller ikke noget som hættetrøjer. Det er også Mads' absolute yngling. Nøj jeg gad også vildt godt have en i min størrelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Line :-) Han har selv valgt farverne og bestemt hvilke som skulle være hætte, ærmer osv. Han er ret god til sådan noget, synes jeg - så jeg udfører bare efter anvisningerne :-D
      Jeg har selv en del Klavs cardigans, men havde egentlig aldrig tænkt på at lave en med hætte... måske det skal prøves :-)
      Kh
      Mette

      Slet
    2. Din knægt er da for sej! Herhjemme er det også Mads der vil vælge sit eget tøj.

      Slet
  4. Wauv de er mega fede begge to!! Og de klæder ham super godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maria :-) Han er super glad for dem, det er jo dejligt :-)

      Slet
  5. De er da også bare SUPER fede - begge 2! Kan godt forstå han er glad for dem. Og fine lommer du har fået designet, fedt de ikke er helt ens trøjerne på den måde ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)) Ja, der skulle lige prøves lidt nyt :-)

      Slet
  6. Forstår dælme godt glæden hos modtager - de er virkelig fine, ser mega behagelige ud og smukt enkle i deres farvekombination :-) God godt lige at eje sådan en fin sag selv! ;-)
    Ikke helt dårligt at de når lidt ned over rumpetten her hvor efterårskulden begynder at liste sig ind over os...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lilly :-) Ja det er rart med lidt længde i efterårskulden. Jeg har mønstret i voksenstørrelse og blev lige inspireret af Line/Kahr Kreation til at sy en til mig selv med hætte :-)

      Slet
  7. Lyder så fedt, Mette. Kan godt forstå, at du er ude efter en til egen brug også - glæder mig til du (forhåbentlig) fremviser den ;-)))

    SvarSlet