fredag den 4. september 2015

Efterårs bukser med blomster



Et par sweat bukser efter Elsebeth Gynthers elastikbuks mønster, som egentlig er det eneste bukse mønster jeg bruger til Maja. Jeg har lavet en variation af mønstret med lommer her.

Bukserne er i sweat fra Nosh, som jeg tidligere har brugt til Klavs cardigans. Stoffet er økologisk og af virkelig god kvalitet synes jeg - de cardigans jeg har syet, er stadig lige så pæne som da de blev syet.

Egentlig skulle bukserne bare have været helt uden noget ekstra - men undervejs mens jeg syede kom jeg til at tænke på de EG bukser med bånd, som Den lille havtaske viste frem i går - og så kom der et par strygeblomster på - tak for inspirationen :)




Strygestoffet har jeg købt af Anna/LaRaLiL for laaaang tid siden og blomsten er en af Anna's modeller. Det er første gang jeg forsøger mig med strygestoffet, og det gik fint - jeg fulgte denne fremgangsmåde hos Anna. Anna har lavet rigtig mange søde ting med strygestof, kig under etiketten "Strygestof" på hendes blog.

Bukserne er lige til den store side, men så er der plads til at vokse.




10 kommentarer:

  1. Et super fint par bukser du fik syet og en rigtig sød detalje med blomsten :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, ja det giver dem lige lidt ekstra. Hun synes også selv blomsterne er fine :)

      Slet
  2. Lækre bukser...perfekt til de koldere dage vi går imod :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - vi er stadig lidt forkølede og har fundet det uldne undertøj frem :-) Tak :-)

      Slet
  3. Fine bukser. Det er en sød deltalje med blomsten

    SvarSlet
  4. Hi hi, dejligt at min zig zag kunne inspirere til sådan en fin blomst :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sjovt og dejligt som hjernen nogle gange fungerer :-))

      Slet
  5. Perfekt mønster - vidunderlig unge - dejlige bukser :-)

    SvarSlet