tirsdag den 15. september 2015

Tova kjole i petroleumsblå hør (to-do, ta-daaaa)

Jeg faldt over Tova top mønstret fra Wiksten på Instagram og købte det med henblik på at lave en sommer bluse. Dog fandt jeg ikke det rette stof, så det endte med en efterårs kjole i petroleums farvet hør.

Mønstret er både til bluse og kjole, men kjolen er lidt for kort til min smag, så derfor forlængede jeg med 25 cm. I foråret købte jeg stof hos engelske Raystich, som har en del økologisk - denne hør er dog desværre ikke økologisk. Men den er dejlig alligevel :)

Jeg havde enormt svært ved at få taget nogle bare nogenlunde pæne billeder - alt blev sløret. Jeg må prøve at få taget nogle billeder en dag jeg har den på.

Også her har jeg tilføjet lommer i sidessømmen - denne gang højt nok oppe, så de sidder - endelig - rigtig godt. Det har været lidt en udfordring for mig at jeg ofte fik sat lommerne for lavt. Nu tror jeg at jeg har en bedre fornemmelse af hvor de skal være :-)








10 kommentarer:

  1. Rigtig flot :) Ser vildt anvendelig ud, til både hverdag og finere - dejligt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg også den bliver - jeg havde den på i torsdags og følte mig rigtig godt tilpas i den. Men der skal vist lige tages lidt af længden. Det må jeg se at få gjort snart :-)
      Tak :-)

      Slet
  2. Den er så lækker, Mette, og du ser brand godt ud med den på på IG. Det er godt af lære af sine fejl så lommer er på plads :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Line :-) Der er bare nogle ting som kræver lidt "øvelse". Efter at jeg havde den på en hel dag i sidste uge, kan jeg mærke at der skal tages lidt af længden på kjolen - det er også en af de ting, jeg øver mig på at få en bedre fornemmelse for. Det bliver bedre, og for lang er bedre end for kort :-D

      Slet