mandag den 14. september 2015

Yndlingscardigan str 3 år (to-do, ta-daaaa)

Så fik jeg strikket en cardigan til Maja færdig - denne gang er strikkeriet gået fint, uden udfordringer. Det er første gang jeg strikker knappekant på, og der har jeg ikke fået taget nok masker op, så den er blevet lidt stram, og trækker opad. Men altså, det er jo småting :) Jeg er stadig så meget nybegynderstrikker at jeg er glad og stolt når noget er færdigt, det ligner en bluse/cardigan og det passer (bare nogenlunde) :-)

Hun har ikke haft den på endnu - vil ikke rigtig prøve den. Jeg tænker at det kommer.... især når storebror begynder at bruge hans hjemmestrikkede bluser. Han er nemlig det største hit og alt hvad han gør, vil hun også! :-)

Opskriften er Tusindfryds Yndlingscardigan str 3 år, strikket i Engleuld, farven Jeansblå. Knapperne er købt hos engelske Raystich.






6 kommentarer:

  1. Hvor er den bare smuk, Mette :-) Den skal hun nok komme til at bruge meget. Jeg er virkelig imponeret - jeg kan jo ej heller selv strikke....bob bob! Haha, sjovt at storebror er rollemodel ;-) KH L

    SvarSlet
    Svar
    1. I dag fik jeg hende i den - helt selv ... Hahaha :-) Storebror kan bare noget helt særligt, ligesom far kan noget helt særligt og mor (naturligvis) Hver vores styrke, til at hjælpe hende på vej :-)
      Og tak :-)

      Slet
  2. Hvor er den fin :) flot arbejde!! Og det med kanten ser man garanteret ikke, når den kommer i brug :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dorte :-)) jooeehh, nu har hun haft den på i dag, og den trækker en del op og ud mod venstre.....kan ikke helt gennemskue hvorfor. Mon jeg har fået taget ekstra få masker op til kantstykket i venstre side..? Nå, øvelse gør mester ... :-D

      Slet
  3. Så fin...ja som strikkenovice selv, har jeg også erfaret mine begrænsninger og udfordringer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne :-) Ja, der er i hvert fald mønstre jeg går pænt udenom... Haha :-D

      Slet