tirsdag den 13. oktober 2015

Strikke stolthed

Da jeg i starten af september skrev den liste jeg gerne ville nå at færdiggøre i september under To-do, Ta-daaa, stod en cardigan til mig selv på listen. Det var den her lyserøde med det fine mønster, som jeg har måtte trevle en del op på, og hvor jeg kun mangler at strikke fra armhulen og op. Men da jeg gik igang med den, kunne jeg alligevel ikke rigtig finde hoved og hale i hvordan jeg laver raglan indtag i alt det der mønster. Min mor havde guidet mig, men noterne var nu uforståelige, og da min mor bor i Jylland, var hun ikke lige ved siden af mig, til at vise hvordan.

I stedet fortsatte jeg med den Yndingscardigan, jeg havde købt ind til for fødselsdagspenge og var startet op i foråret. Jeg havde strikket under 10 cm på den. Jeg fik strikket meget i September, holdt mig til kun at arbejde på det projekt, og var næsten færdig ved udgangen af september. Det sidste stykke fra armhulen og op, var mere "nu-vil-jeg-dælme-være-færdig!!", end det var sjovt at strikke. Sidste mandag var den færdig, og så tog det en uges tid at få hæftet ender.... hvorfor ... tja, nok mest fordi jeg havde behov for at komme igang med noget andet strik. Lige nu har jeg to strikke projekter igang, og det passer mig egentlig bedst, så kan jeg veksle lidt.

Jeg er meget tilfreds med cardiganen, og ret stolt over at have strikket den på lidt over en måned. Det er første gang jeg strikker i voksenstørrelse, og det tager bare (meget) længere tid, end en cardigan til en 3 årig ;-) Jeg er overbevidst om, at den cardigan kommer til at hænge på mig hele vinteren, og jeg kommer til at bruge den til den er slidt op :-)

 

Lidt fakta:
Opskriften er Yndlingscardigan fra Tusindfryd, strikket i str M.
Jeg har forlænget med to knappehuller (købt to ekstra nøgler garn) og jeg undlod mønster hen over skulderen, som opskriften egentlig har.
Farve: Marine blå Lamauld
Knapper: købt hos Raystich


6 kommentarer:

  1. Wow! Vildt, at du har strikket den på en måned. Den ser rigtig lækker og varm ud :)

    SvarSlet
  2. Hold op hvor du god! Den ser virkelig lækker ud:)

    SvarSlet
  3. Hvor er du vild! Jeg strikker ikke selv som du ved, men en måned lyder super hurtigt, og så med så lækkert et resultat - den er så flot :)

    SvarSlet
  4. Den er blevet rigtig flot!
    Det er altid sådan - synes jeg - at det sidste stykke, som man strikker på et stykke tøj i voksenstørrelse, bliver "nu-skal-det-bare-være-færdig"-strik.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for Jeres søde kommentarer :-) Det er lidt vildt at den er færdig på lidt over en måned, det har været intensivt, og jeg er ikke sikker på at næste bluse til mig selv kommer til at gå lige så hurtigt - der skal lidt mere luft til andet ind :-)

      Slet
  5. Den er mega-lækker, Mette, og klæder dig virkelig godt. GODT GÅET!

    SvarSlet