fredag den 20. november 2015

Glæden ved at sy

I søndags var jeg til barnedåb i Jylland og havde en gave med som jeg selv havde lavet. Jeg skrev lidt om det at lave selvgjorte gaver her, og fik nogle gode kommentarer om erfaringer og holdninger til det.

Jeg synes stadig det er med lidt spænding at give en gave, som jo altså ikke kan byttes, især når den gerne skal passe i størrelsen, som tilfældet var her. Heldigvis passer vesten lige præcis i størrelsen, hvilket jo er fint, for nu bliver det vinter på søndag (har jeg læst).

Vesten er efter opskriften Eriks vest og er strikket med to tråde: en sart rosa Engleuld og en lyserød Blackhill Kidd Mohair Silk.



Bukserne er et mønster jeg havde liggende og stoffet Liberty. Jeg startede ud med ikke at være så begejstret for de små blomstrede stoffer hos Liberty, men det ændrer sig langsomt, kan jeg mærke. Jeg har for nylig købt Liberty stof til et par projekter jeg håber at sy hen over vinteren. Liberty er ikke økologisk, hvilket jeg ellers har et ønske om at stoffet helst skal være, - men det er i en virkelig god kvalitet, og så vinder det altså indimellem.


Jeg havde planlagt, at både vest og bukser skulle være færdige i løbet af ugen, men endte alligevel med først at sy bukserne sent lørdag eftermiddag. Lidt i sidste øjeblik, når toget gik mod Jylland søndag morgen kl. 7. Men jeg fandt et par timer med fred og ro, og nød at sy små busker i fint stof. Bukserne er syet med franske sømme, det giver sådan et fint finish, synes jeg. Selvom det er indvendigt, så synes jeg de små babyben skal have det rart ;) Alting lykkedes og jeg endte med at være virkelig tilfreds med resultatet. Så er glæden ved at sy stor :-)

2 kommentarer:

  1. Sikke et absolut vidunderligt sæt, Mette - jeg kender godt den der fornemmelse af, om det nu er 'godt nok'; 'falder i god smag' etc. Men jeg må erkende, at jeg selv ville elske at modtage en hjemmelavet gave a la det du her har lavet. Og det er jo fantastisk, at du også har haft så stor glæde ved at producere gaven ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lilly :-) Det er dejligt når tingene bare lykkedes :-)

      Slet