onsdag den 6. januar 2016

Sustain Daily

I dag kan jeg løfte sløret for noget som jeg glæder mig helt vildt til at blive en del af: Sustain Daily

Sustain Daily er et webmagasin og blognetværk fyldt med inspiration til en bæredygtig livsstil. Initiativet er startet af tre seje bloggere: Johanne, Emma og Ditte.


De har inviteret en flok bloggere som deler en fælles interesse for bæredygtig livsstil med, og jeg er virkelig glad over, at blive en del af fællesskabet.

Bæredygtighed er et komplekst emne at forholde sig til. Det har jeg selv erfaret, da jeg begyndte at søge information om bæredygtigt tøj og hvordan tøj bliver produceret. Der manglede jeg et sted som Sustain Daily.  

Der er mange forskellige måder du kan begynde at tænke og handle mere bæredygtigt, og en bæredygtig livsstil kan tage mange former. Og lidt er bedre end ingenting - især hvis alle gør lidt. Bloggerne som er med i Sustain Daily er alle forskellige og vi giver hver især vores bud på, hvordan man med små og store skridt for eksempel kan købe mad, klæde sig på, tage på ferie og indrette sit hjem på bæredygtig vis. Samt mange andre emner.

Visionen hos Sustain Daily er at samle eksperimenter og erfaringer på ét sted, så ideer og inspiration kan nå ud til flest mulige. Vi vil inspirere til initiativ og opmuntre til handling, ved selv at gå forrest. Og vi vil dele op- og nedture og tale ærligt om udfordringer.


At bloggen bliver en del af Sustain Daily betyder at nogle ting vil ændre sig. I løbet af marts ændrer bloggen udseende og der vil komme annoncer. Annoncerne vil fremgå tydeligt og alle være med bæredygtigt indhold, og det kan jeg godt stå inde for. Det som ikke ændrer sig er, at det stadig er mig som skriver og bestemmer indholdet. Jeg håber du synes det lyder spændende og har lyst til følge med til Sustain Daily. Jeg kan næsten ikke vente..

Til marts går Sustain Daily for alvor i luften når webmagasinet starter. Indtil da er den primære kommunikation nyhedsbrevet, som sendes ud to gange om måneden. Frem til marts bliver alle bloggerne præsenteret, så du kan lære os alle at kende. Det er nogle skønne blogs med masser af spændende indhold.

Du kan skrive dig op til nyhedsbrevet nedenunder, eller på hjemmesiden www.sustaindaily.dk.
Sustain Daily er også på Instagram og facebook



8 kommentarer:

  1. Spændende! Det vil jeg glæde mig til at følge! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt Dorte - det er jeg glad for :-)

      Slet
  2. Ja, det vil jeg også virkelig glæde mig til at følge -- interessant initiativ :-)

    SvarSlet
  3. Super spændende! Er fluks hoppet på nyhedsbrev og glæder mig til at følge det fremover - og tillykke med at du er kommet med, så sejt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Skønt Karina Viki, det er jeg glad for :-)

      Slet
  4. Forleden læste jeg en artikel i Politiken, der handler om bæredygtigt tøj -- nemlig strik, der strikkes på bestilling. Ret interessant. Hvis du ikke allerede har læst artiklen, så finder du den her: http://politiken.dk/kultur/mode/ECE3008804/du-klikker---de-strikker/
    Kh. Bella

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine kommentarer Bella, dejligt at du også synes det er spændende :-)
      Jeg er ikke tidligere stødt på strikkefirmaet, så tak for linket :-) Det er jo en virkelig spændende tilgang, både fordi spildet er så lavt og da også fordi du selv kan tilrette. Lad os håbe at andre lader sig inspirere af dem.
      Faktisk har danske www.ee12.dk et koncept som minder lidt om det.

      Slet
    2. Selv tak, og tak for linket til ee12 -- dem kendte jeg ikke. Ser meget spændende ud :-)

      Slet