torsdag den 11. februar 2016

Søger jakke mønster str 4 år

Nu må det gerne snart blive forår - jeg er sikkert ikke den eneste som har det sådan :-)
Mine sy tanker trækkes i hvert fald mod foråret, og jeg er i gang med konstruere et buksemønster str 4 år, til Maja. Det bliver en kombination af et japansk mønster og Elsebeth Gynthers elastikbukser, som jeg har syet mange gange før.


Jeg leder også efter et jakke mønster str 4 år - meget gerne et lidt enkelt mønster, med knaplukning eller lynlås. Kender du et?

2 kommentarer:

  1. Hejsa - lyder spændende med forårsgarderobe. Jeg har syet centilongs jakkemønster (pdf) til min datter i str. 4. Den er syet i quiltet stof, som man enten kan købe færdigquiltet eller selv quilte. Jeg valgte den færdigquiltede i en termokvalitet - og det var meget nemt. Jeg tror dog, jeg ville forlænge den 5 cm, hvis jeg skulle sy den igen, da jeg synes den var en smule kort. Jeg har syet den samme model til min store pige i en liberty, som jeg selv quiltede - den blev også rigtig fin, men er selvfølgelig lidt mere sart end det forquiltede termo-stof. Du kan se begge jakker på min IG-profil sewbluedresses, hvis du er interesseret. Glæder mig til at se, hvad du får kreeret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette - tusind tak for dit svar :-) Det var jo lige præcis den type jakke jeg var ude efter, jeg vil nemlig også gerne quilte. Tak for fif om at forlænge den - du er jo en guldgrube af viden om mønstre :-D

      Slet