fredag den 18. marts 2016

Garderobe planer 2016

Det er ved at være lang tid siden jeg har skrevet om garderoben. Jeg har i årets første måneder spekuleret over hvad min tilgang til garderoben i 2016 skal være, og derfor er der ikke sket så meget.

Mens der var udsalg, blev jeg indimellem fristet - også så meget, at jeg flere gange har klikket nyt tøj i indkøbskurven... Men jeg hoppede væk igen, for jeg kunne mærke, at det ikke ville løse mine spekulationer over garderoben. Tankerne er måske lidt gentagelser, men håber I kan klare en opsummering :-)

 - Som jeg allerede har skrevet lidt om, så var det virkelig en aha-oplevelse for mig, at lave listen over nyerhvervet tøj i 2015. Listen er lang, hvilket på den ene side er i orden, fordi jeg startede med stort set ingenting. Men på den anden side, gav den lange liste mig også den erkendelse, at jeg kan blive bedre til, at bruge det jeg har. I stedet for, at fokusere på alt det nye jeg gerne vil have. Det er let at blive fristet af nyt, og der er jeg vist ikke så meget anderledes end mange andre. Derfor forsøger jeg at bringe mine tanker og energi hen på, at bruge det jeg har. Både ved at kombinere på nye måder og ved at tilrette tøj, så det passer mig bedre. Og så noget så simpelt, som hver dag at glædes over, at jeg har tøj i mit skab, som jeg er tilpas i.

 - I januar og februar foretog jeg en del oprydning i vores hus, og hver gang jeg rydder op, oplever jeg hvor godt jeg fungerer med færre ting. Det smitter af på mine tanker om garderoben, og forstærker min trang til: lidt, men godt. Der vil komme nyindkøb i 2016, og for at fastholde mit fokus, vil jeg forsøge mig med en liste med mine tøj behov i 2016. Den kommer på bloggen i morgen.

 - En tredje og sidste faktor er, at jeg vil have plads til at eksperimentere, for jeg er stadig ikke er fuldstændig sikker på min stil (og det bliver jeg nok aldrig helt, hvilket er okay). En måde at afprøve nyt, er for mig, at købe tøj i genbrug. Hvis det ikke fungerer, er skaden ikke så stor, og tøjet kan leveres tilbage til genbrugsbutikken, som igen kan få en indtjening til et godt formål. Et eksempel er en denne Masai bluse, som jeg fandt til 35 kr, i den lokale genbrugs butik. Den er, indtil videre, mit eneste køb i år. Med den får jeg både afprøvet striber, som jeg slet ikke har haft i tøj skabet indtil nu, og snittet på blusen.



Har du planer for din garderobe i 2016?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar